lørdag 3. april 2010

Familieforøkelse

Bjørg spurte nettopp: Kan du amme litt, så kan jeg skrive? Jeg fant dette litt teknisk vanskelig å få til, så det er nok best at jeg skriver, mens Bjørg sier hva jeg skal skrive.

Audun Mathias leker fint på gulvet, og av og til får vi bekreftet at små gryter har også ører.
... og god hørsel! Han begynner å bli stor, og vi får stadig påminnelse om hvor stor. Han er forresten tørr både på dag og nattestid.

Bjørg overtar mens jeg går og steller:
Familieforøkelse sjedde 26. mars 2010 og AM viser seg å være en født storebror. Han sjekker stadig hvor lillebror er og hvordan han har det. Vi er så heldige at AM rekker opp og kan se inn i vogna. I morges var det Audun Mathias som sjekket om Eimund Tobias hadde våknet. AM sitter på siden av meg og "skriver" på sin datamaskin. "Dette er bokstaven I i is." En smule irriterende for foreldre med han får med seg veldig mye. "Dette er bokstaven D for dukke" og knallen sitter der: mamma er dette D for Donald Duck? Kan jo ikke nekte ham så god lærdom :)

Eimund Tobias ble som sagt født 26.3-2010 kl 1427. Han var 4048 g, 52 cm og 36 cm rundt hodet. 2. dag ved veiing var han 3828 g og 3. dagen 3800 g (og da var det nesten 4 timer siden forrige måltid). 5. dagen var AM og jeg en tur på helsestasjonen og veide. Da hadde vekta snudd til 3865 - så alt ser bra ut. Siden det er så mange røde dager nå så kan jeg ringe ammetlf og få veie i dag. Det skal jeg benytte meg av. Dette er noe nytt, jeg ammer! (Og har knapt måttet jobbe for å få det til.) Og merker godt at jeg ikke har samme kontroll med hva som går inn som jeg hadde med AM og flaskene hans. Pumpet jo til og med ut det jeg hadde og ga i Dr.Brown-flasker, pga kolikken.

Alt går heldigvis som det skal, bortsett fra en frustrasjon: det er så mye sovemedisin i "naturlig vare"! Og en annen ting som jeg egentlig ikke burde bekymre meg for: Mating var kl 2155 og kl 0430, ja... og da vekket jeg ham. Vekket ham på nytt kl 0800 og syns det at nå var det nok soving! Bank i bordet! Vi har hatt gode netter. Har jo AM oppe på do om natta også så om det er litt mating midt på natta spiller liksom ingen rolle.

Da er lillebror også klar for dagen og vi skal gjøre oss klar til å dra til mormor, guttene og jeg. Ha en fortsatt god påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar