søndag 5. oktober 2008

Lørdag 04.10.08

Jeg har sovet godt! Jeg tok min vanlige sovemedisin, en ganske avansert en: MP3-spiller, med lydbok. ”Den digitale festning” surrer hver kveld. Jeg sovner med lydboka på og neste kveld må jeg gå gjennom og finne ut hvor mye jeg husker. Men det funker i hvert fall! Solveig leste bok men jeg har ikke fått med meg at lyset ble slokket eller noe. Midt på natta derimot… ”Sover du”, fikk jeg spørsmål fra Solveig. I hvert fall trodde jeg da at spørsmålet var rettet til meg. Siden jeg syns det var ganske upassende midt på natta så svarte jeg: ”Selvfølgelig, og jeg har tenkt å fortsette med det!”

Kl 0655 fikk vi sms fra Åsmund. Kl 0400 begynte AM og spør etter melk. Kl 0530 fulgte han opp med mer melk og vann kl 0630. Dette ble for mye for magen til AM så de hadde seg et sengeskifte. Da vi kom opp var AM vasket, fått nye klær og lå fint i senga til pappa. Det er godt han koser med pappa. Det er liksom bare mamma som er bra nok om dagen og det er slitsomt. Pappa har fått mange andre oppgaver men det hadde vært godt å kunne dele på alle oppgavene.

Feberen ble målt til 37,6, det ble skiftet på såret, sonde ble lagt ned og medisiner ble gitt. Det var ikke kjekt å få ned sonden men medisinene ble i hvert fall i magen uten problemer.

Solveig og jeg fikk tillatelse til å ta oss en Oslotur for å få gjort nødvendige ærend. Da AM begynte å glippe med øynene ble han plassert i vogna og to av oss ble fort klar for bytur. Tante Solveig kjøpte ”Lynet McQueen” som bursdagsgave på forskudd og AM skulle ”tykke”. Den suser rundt på gulvet, prater og danser.

Kl 14 ble tempen målt til 37,2. Vi hadde en koselig ettermiddag med besøk og AM spiste godt, drakk det han skulle og vel så det. Passerte 800 ml i dag. CRP (en av blodprøvene) har gått opp igjen men siden han ble piggere og piggere utover ettermiddag og kveld så håper vi på mer positive svar i morgen.

Sykepleieren kom med medisiner men siden sonden er veldig tynn så fikk både AM og jeg en god sprut på oss. Det måtte hentes mer medisiner. (Sonden er så tynn pga at det skal irritere minst mulig og at sykepleierne i morges hadde tenkt å dra den opp med en gang. Jeg protesterte høylytt for da ville det jo bli samme dans til kvelden. Vi fikk beholde den!) AM kom seg i seng i skikkelig tid i dag og sovnet ganske raskt, med besøk på rommet. Han var helt utslitt etter å ha vandret hele sykehuset på langs og tvers, samt kjøring i bil og passe seg for Lynet McQueen!

EN UTROLIG DEILIG DAG!


Tusen takk til alle sms, telefoner og tanker! Vi har hatt litt utfordringer med nettet men nå kommer oppdateringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar