onsdag 8. oktober 2008

Tirsdag 07.10.08

Det merkes at dagene er veldig like nå. Det er vanskelig å skille dagene fra hverandre og det går i stå rett som det er. Jeg merker det ekstra godt siden jeg setter meg ned hver kveld og skal skrive litt.

Det gikk veldig fint å sove alene på brakka, helt til kl 5 i hvert fall. Da fikk jeg en uviktig sms fra Å om at de hadde måttet bytte bleie. Det viste seg at en sykepleier hadde vært innom og gitt beskjed om at AM hadde bæsjet. Da begynner man å venne seg til sykehus og at folk kommer og går. De hadde byttet hele sengen så det var nok litt av en opplevelse. AM ville ikke tilbake i sin seng så Å var veldig fornøyd da han fortalte at de hadde begge sovet i pappa sin seng. Det blir til at man verdsetter småting ”her inne” og stoltheten hos Å gjorde meg veldig godt.

Da jeg kom opp på rommet sov begge guttene fortsatt godt og ingenting er som en fredelig liten gutt som sover helt rolig. Ingen ”au”, ingen hopping fram og tilbake og ingen stønning!

Legevisitten konstaterte bare at alt var bra. De satte på pose på hullet/såret i magen for å finne ut hvor mye som egentlig kommer ut. Det er litt vanskelig siden bandasjen er under bleia. Vi dro til Frognerparken og vandret litt rundt der. Godt å komme oss ut og i dag var det veldig fint vær så det var litt ekstra. De vanskeligste dagene på sykehuset er de dagene været ikke er så bra.

Tilbake på sykehuset fikk vi beskjed om at Kikki, kirurgen, ville prate med oss. Hun ville se om det hadde samlet seg litt og se på såret. (Hele dagen var det kommet 5 ml og det er ingenting.) ”Jeg tror vi sender dere hjem på torsdag!” var beskjeden. Veldig godt å høre henne si det men vi klarer ikke helt å tro på det. Det synker nok ikke inn før vi sitter i bilen på vei hjem. Men de har så smått begynt å prate sammen om hvordan vi skal kunne stelle såret best mulig selv. Det er jo et godt tegn… tror vi. Men siden vi har fått vært ute litt i dag så konstaterte hun ”Da har jeg ikke så dårlig samvittighet for å holde dere i to dager til”.

Også i kveld fikk vi besøk av Karine og juicen gikk ned på høykant. Antibiotika og Ibux i sonden i dag men ingen stikkpiller. Vi har ikke lyst å reise hjem med sonden i nesen og må fjerne den selv.

I natt skal jeg være hos AM.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar