mandag 29. september 2008

Lørdag 27.09.08

Kl 0200 gikk stikkpillene inn uten at AM rikket en finger eller et øyelokk! Men grensa går når de skal ha noe inn i munnen. Det ble litt grining men helt stille da han forsto at det var ferdig! Da jeg la hånda mi på hodet hans roet han seg og sov rolig videre. Kl 0655 kom nattevakten og tømte urinpose. Døgnet går fra 0700 til 0700, men posen henger utenpå senga så AM merker ikke det engang. Men da døra ble lukket og nattevakta var ute i gangene… Vi ringte til Å og fikk ham i dusjen. Vi pratet og koste mens vi ventet på at pappa skulle komme.

Det er veldig vanskelig å skille dagene fra hverandre her. Det som skiller hverdag fra helg er mengden leger i gangene, aktiviteter på huset og andre tidspunkt på måltidene. Helgene er kjedelige! Jeg har fått prøve meg på hvor lite søvn jeg kan klare meg uten! Man henger sammen mens man er på sykehuset, men det må jo tas igjen en gang…

AM har vært i senga i hele dag. Vi har prøvd å aktivisere det vi kan og han er veldig flink. På overvåkningsrommet på avdelingen har de mini dvd-spiller (slike man gjerne setter inn i bilene) og den har vært god å ha! AM har ligget mye av dagen uten bleie og det var veldig deilig å lufte sårene, men selvfølgelig har han også hatt mye vondt. Han spiste ganske godt i dag. Han fikk medisiner for å sove midt på dagen. Han var helt utslitt så det trengtes veldig sårt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar