mandag 1. september 2008

Søndag 31.08.08

Kl 0530 våknet AM av at det var vanskelig å puste. Han har blitt veldig snufsete og hosten er også godt representert. Han ville ha noe å drikke så vi ringte på nattevakta for å få et glass. En sånn banal ting men i øyeblikket nødvendig! Det skulle vi få. Men etter 15 minutter måtte vi selv ut i lyset på gangen og håpet om å få AM til å sove noe mer var helt over. Men siden det går litt for seg når AM leker med bilene og syklene han kan sitte i og på så var det greit å holde ham på rommet fram til kl 0700 i hvert fall.

Åsmund hadde et ønske om å sove så han kom kl 0750. AM og jeg var påkledd og jeg hadde funnet meg mat. Åsmund tok med seg AM til kjøkken for å få seg litt mat. Kl 0820 klarte ikke jeg holde meg våken lenger så jeg la meg og sov i 2 timer. Åsmund satt i stolen på rommet da jeg våknet og AM var ikke å se. En sykepleier lekte med ham. Pga tidlig start på dagen ble det litt forskyving av soving men det gikk forbausende bra.

Vi dro på Teknisk museum etter middag og var der til de stengte. Vi reiste dit med Karine og Emil, hennes samboer, og da vi kom tilbake til sykehuset ble de med inn. Emil leker kjempefint med AM og det så virkelig ut som de koste seg begge to. Emil hjalp også godt til med skylling av venflon og kveldsstellet. Det er første gang han ikke har strittet imot med tårer og sinne. Det var virkelig et skritt videre!

Alt så ut til å gå veldig bra, men allerede kl 2130 våknet han av tett nese. Vi fikk nesedråper og det hjalp. Dermed var det bare å håpe at resten av natta skulle gå seg bra til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar